26 Temmuz 2013 Cuma

SEVİ

Ben şair değilim/ Şiirde şuur vardır/ Ben aşığım... -Mevlana-



Biliyorum.. Kızgın ve kırgınsın sevgilere.. Kırmışlar seni.. -Yani belki de  sen kendini kırmışsındır.- Bu sebeple O'na da kızgınsın ve O'nun yarattıklarına da.. Fakat adil değilsin! O'nu suçlaman sonsuz bir haksızlık.. Çünkü O, tercihi sana bırakmıştı ve sevgiyi bilmen için, kitabını da yollamıştı.  O kitap sevgiden çokça söz eder ve beynine sevdanın haritasını çizer biliyor musun?  O'nun kitabını oku lütfen.. Sevgiyle oku..

O varken, seni O'nu düşünmekten ve O'nu sevmekten alıkoyan şey nedir bilmiyorum.. O'nu kalbinin dışına atman hangi mantıkla ya da mantıksızlıkla açıklanır bilmiyorum. Beşer sevgiler uğruna yazdığın bunca sözden bir tanesini bile O'nun için yazmamış olman da neyle açıklanır bilmiyorum. Sadece üzülüyorum, çokça.. Yani bilinçsiz olsan neyse de.. Hani biliyorsun, okuyorsun,  düşünüyorsun, sorguluyorsun.. Zekisin.. Hem de çok.. 

Senden sadece kendini ve kalbini sorgulamanı istiyorum. Elinde bu sevgilerden ne kalmış , sorar mısın kendine? Bu kadar heba oluşun yetmedi mi? Hangi sonsuzluğa kadar bu acıyı çekeceksin ki? Hayat kitabının içindeki başlıklarına bir göz atsana. Hep yorgunluk, yalnızlık, buhran, korku ve acı var. Bir de hiç elde edemediği bir sevgili için ruhunu çürütmüş, sanal, ütopik ya da platonik ve dahi melankolik bir aşkın içinde ömrünü eritmiş bir adam/kadın var. Garip bir  serkeşlik seninkisi.. Oysa sen öyle değilsin biliyorum. Değerlisin..  Neden bunca eza, cefa, yara..

Her şeyi sorgulayan güzel kardeşim! Neden kalbini sorgulamazsın?


Aşk sorgulanmaz gibi bir gerekçeyle de çıkma karşıma! Sen hiç aşık olmamışsın! Kendini aşık sanıp da yazdığın bunca şiire karşın Mevlana:

.../
 Ben şair değilim!
 Şiirde şuur vardır,
 Ben aşığım...

diyerek aşıklığını şiirle sorgulamış.  Şuurlu bir insan olduğunu söylemiştim.. Umarım anlamışsındır..


Seni boyutsuzluğa davet ediyorum kardeşim. Davetime icabet edersen sevinirim.. Sen O'nu seviyorsun biliyorum.. Buna bütün kalbimle inanıyorum... Sadece bazı pasaklı cümleler, ruhunu bulandırmış.. Ayrılmanı, arınmanı istiyorum kardeşim! Bütün kirlerinden kelimelerin, bütün aldatışlarından imgelerin ve bütün faniliklerinden imlaların...

Bilyor musun, sevgisiz ve yalnız değilsin.. Sevmek ve sevilmek, yalnızca O'nunla ilintilidir. Kendini O'nunla çoğalt lütfen..  Sadece O'nu seversen, çokça sevilirsin; bunu unutma e mi? 

Sevgiyi bulman ve bu korkunç yalnızlığından kurtulman dileğiyle... Sevda ile...

 -Sevilay Meraler-




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder